SZOSZA
Photo Kirill Iosipenko
SZOSZA
Isaac Bashevis Singer - TEATR NARODÓW Rosja
Reżyseria: Tufan Imamutdinov
Scenografia: Timofei Rybushinsky
Kostiumy: Tatiana Chebotar
Kierownictwo muzyczne: Leva Sanduk
Występują: Roman Shalyapin, Polina Struzhkova, Roza Struzhkova, Olga Smirnova, Natalia Nozdrina, Artem Tulchinsky, Egor Koreshkov oraz zespół muzyczny w składzie Leva Sanduk, Mikhail Blinkov, Yang Kurzanov
Spektakl jest sceniczną adaptacją ostatniej powieści noblisty Isaaca Singera. Akcja toczy się w przedwojennej Warszawie. Aron Greidinger pisze sztukę teatralną, w której główną rolę zagrać ma Betty, kochanka milionera z Ameryki. Kiedyś biedny stolarz, a teraz bogaty przemysłowiec, wynajmuje dla niej teatr i zamawia tekst. Czy Aron skorzysta z propozycji Betty, która zaraz po premierze chce zabrać go do Ameryki? Uciekając przed holocaustem, który zbliża się nieuchronnie, Aron zostawiłby w Warszawie wszystkich swoich bliskich. Gdy nieoczekiwanie w jego życiu pojawia się Szosza, przyjaciółka z dzieciństwa, wszyscy sądzą, że romans z cofniętą w rozwoju dziewczyną jest żartem.
Co naprawdę łączy go z Szoszą? I czy Aron odrzuci szansę ucieczki, żeby zaplątać się w małżeństwo, którego finałem będzie całkowite zaprzepaszczenie jego talentu? To barwna, urzekająca zarówno humorem, jak i nostalgią opowieść o miłości. Miłości bez granic.
premiera 29 września 2011 r.
czas trwania spektaklu 1 godz. 50 min (bez przerwy)
Ceny biletów:
I strefa: 50 zł normalny/ 40 zł ulgowy
II strefa: 40 zł normalny/ 30 zł ulgowy
III strefa: 35 zł normalny/ 25 zł ulgowy
Spektakl tłumaczony na język polski (TŁUMACZENIE SYMULTANICZNE)
Tufan Imamutdinov (1984) ukończył reżyserię pod kierunkiem Olega Kudryashova w Moskiewskiej Akademii Teatralnej. W 2010 roku za spektakl Zapiski wariata wg Mikołaja Gogola otrzymał nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu "Reżyser i przestrzeń". Współpracę z Teatrem Narodów rozpoczął w 2011 roku realizacją dramatu Martina McDonagha Samotny zachód. Szosza jest jego drugą reżyserią na tej scenie.
Teatr Narodów założony w latach 80. jako teatr republik Związku Radzieckiego nie zdążył wtedy odegrać żadnej roli, bo kraj się rozpadł. Dzisiaj przyciąga zarówno środowiska dawnych i obecnych dysydentów, liberalnych dziennikarzy i artystów, jak i ludzi z kręgu administracji prezydenckiej, biznesu i polityki. To zasługa Jewgienija Mironowa, dyrektora artystycznego i wybitnego aktora, który umie trafić w gusty ludzi władzy i nastawionej opozycyjnie inteligencji. Dla tych pierwszych ma gwiazdy pierwszej wielkości, takie jak Czułpan Chamatowa, znana z serialu Dzieci Arbatu i filmu Goodbye Lenin. Dla środowiska intelektualnego - zagranicznych reżyserów, którzy realizują z jego zespołem nowatorskie koncepcje artystyczne. Starsi widzowie pamiętający epokę sowiecką porównują Teatr Narodów z dawnym Teatrem na Tagance, w którym obok siebie siadywali artyści, intelektualiści i aparatczycy z Komitetu Centralnego, by podziwiać Władimira Wysockiego w roli Hamleta. Zmienił się teatr i władza, ale coś z tej atmosfery pozostało. Obecnie scena zajmuje stałe i znaczące miejsce na mapie teatralnej Rosji. Cieszy się uznaniem krytyki i wielką sympatią widzów. Bierze udział w europejskich festiwalach i przeglądach, zdobywając wiele znaczących nagród i wyróżnień. Organizuje także swoje projekty, min. Międzynarodowy Festiwal Sztuki "Terytoria". Reżyserują tu wybitni twórcy, np. Alvis Hermanis Thomas Ostermeier, Eimuntas Nekrosius. W Teatrze Narodów prezentowane są głośne europejskie przedstawienia, wśród których znalazły się monodramy - Mariny Vlady Władimir, czyli przerwany lot i Fausta Fantazja w reżyserii i wykonaniu Petera Steina, czy występy The Parsons Dance Company, światowej sławy zespołu tańca nowoczesnego z Nowego Yorku. Moskiewska scena jest unikalnym i elitarnym zjawiskiem w kulturze rosyjskiej, ośrodkiem nowego teatru, niezwykłym forum prezentacji teatralnych tradycji. Teatrem otwartym na eksperymentalne projekty twórców z całego świata. To swoiste centrum formowania przyszłych pokoleń artystów teatru.
Photo Kirill Iosipenko
SZOSZA
Isaac Bashevis Singer - TEATR NARODÓW Rosja
Reżyseria: Tufan Imamutdinov
Scenografia: Timofei Rybushinsky
Kostiumy: Tatiana Chebotar
Kierownictwo muzyczne: Leva Sanduk
Występują: Roman Shalyapin, Polina Struzhkova, Roza Struzhkova, Olga Smirnova, Natalia Nozdrina, Artem Tulchinsky, Egor Koreshkov oraz zespół muzyczny w składzie Leva Sanduk, Mikhail Blinkov, Yang Kurzanov
Spektakl jest sceniczną adaptacją ostatniej powieści noblisty Isaaca Singera. Akcja toczy się w przedwojennej Warszawie. Aron Greidinger pisze sztukę teatralną, w której główną rolę zagrać ma Betty, kochanka milionera z Ameryki. Kiedyś biedny stolarz, a teraz bogaty przemysłowiec, wynajmuje dla niej teatr i zamawia tekst. Czy Aron skorzysta z propozycji Betty, która zaraz po premierze chce zabrać go do Ameryki? Uciekając przed holocaustem, który zbliża się nieuchronnie, Aron zostawiłby w Warszawie wszystkich swoich bliskich. Gdy nieoczekiwanie w jego życiu pojawia się Szosza, przyjaciółka z dzieciństwa, wszyscy sądzą, że romans z cofniętą w rozwoju dziewczyną jest żartem.
Co naprawdę łączy go z Szoszą? I czy Aron odrzuci szansę ucieczki, żeby zaplątać się w małżeństwo, którego finałem będzie całkowite zaprzepaszczenie jego talentu? To barwna, urzekająca zarówno humorem, jak i nostalgią opowieść o miłości. Miłości bez granic.
premiera 29 września 2011 r.
czas trwania spektaklu 1 godz. 50 min (bez przerwy)
Ceny biletów:
I strefa: 50 zł normalny/ 40 zł ulgowy
II strefa: 40 zł normalny/ 30 zł ulgowy
III strefa: 35 zł normalny/ 25 zł ulgowy
Spektakl tłumaczony na język polski (TŁUMACZENIE SYMULTANICZNE)
Tufan Imamutdinov (1984) ukończył reżyserię pod kierunkiem Olega Kudryashova w Moskiewskiej Akademii Teatralnej. W 2010 roku za spektakl Zapiski wariata wg Mikołaja Gogola otrzymał nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu "Reżyser i przestrzeń". Współpracę z Teatrem Narodów rozpoczął w 2011 roku realizacją dramatu Martina McDonagha Samotny zachód. Szosza jest jego drugą reżyserią na tej scenie.
Teatr Narodów założony w latach 80. jako teatr republik Związku Radzieckiego nie zdążył wtedy odegrać żadnej roli, bo kraj się rozpadł. Dzisiaj przyciąga zarówno środowiska dawnych i obecnych dysydentów, liberalnych dziennikarzy i artystów, jak i ludzi z kręgu administracji prezydenckiej, biznesu i polityki. To zasługa Jewgienija Mironowa, dyrektora artystycznego i wybitnego aktora, który umie trafić w gusty ludzi władzy i nastawionej opozycyjnie inteligencji. Dla tych pierwszych ma gwiazdy pierwszej wielkości, takie jak Czułpan Chamatowa, znana z serialu Dzieci Arbatu i filmu Goodbye Lenin. Dla środowiska intelektualnego - zagranicznych reżyserów, którzy realizują z jego zespołem nowatorskie koncepcje artystyczne. Starsi widzowie pamiętający epokę sowiecką porównują Teatr Narodów z dawnym Teatrem na Tagance, w którym obok siebie siadywali artyści, intelektualiści i aparatczycy z Komitetu Centralnego, by podziwiać Władimira Wysockiego w roli Hamleta. Zmienił się teatr i władza, ale coś z tej atmosfery pozostało. Obecnie scena zajmuje stałe i znaczące miejsce na mapie teatralnej Rosji. Cieszy się uznaniem krytyki i wielką sympatią widzów. Bierze udział w europejskich festiwalach i przeglądach, zdobywając wiele znaczących nagród i wyróżnień. Organizuje także swoje projekty, min. Międzynarodowy Festiwal Sztuki "Terytoria". Reżyserują tu wybitni twórcy, np. Alvis Hermanis Thomas Ostermeier, Eimuntas Nekrosius. W Teatrze Narodów prezentowane są głośne europejskie przedstawienia, wśród których znalazły się monodramy - Mariny Vlady Władimir, czyli przerwany lot i Fausta Fantazja w reżyserii i wykonaniu Petera Steina, czy występy The Parsons Dance Company, światowej sławy zespołu tańca nowoczesnego z Nowego Yorku. Moskiewska scena jest unikalnym i elitarnym zjawiskiem w kulturze rosyjskiej, ośrodkiem nowego teatru, niezwykłym forum prezentacji teatralnych tradycji. Teatrem otwartym na eksperymentalne projekty twórców z całego świata. To swoiste centrum formowania przyszłych pokoleń artystów teatru.